واو به واو

مجله اینترنتی واو به واو

واو به واو

مجله اینترنتی واو به واو

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

۰۶
مرداد
۰۱

حتماً می دانید که منظور از دایرکتوری در لینوکس همان فولدر ها در ویندوز است. همان طور که میدانید گاهی اوقات وجود دایرکتوری ها در سرور یا سیستم عامل لینوکس آنقدر افزایش می یابد که می تواند بخش زیادی از حافظه را اشغال کند.

زمانی که فضای حافظه ذخیره سازی اشغال می ‌شود عملکرد سیستم عامل نیز کاهش می یابد و بازده و کارایی آن نیز پایین می آید. از این رو بهترین کار این است که هر چه زود تر برای حذف دایرکتوری ها اقدام کنید. اما سوالی که پیش می آید این است که چگونه و با چه روشی باید این کار را انجام داد؟

ما امروز در خدمت شما عزیزان هستیم تا آموزش نحوه حذف دایرکتوری ها در سیستم عامل لینوکس را آموزش دهیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه دایرکتوری ها را با مدل های مختلف در لینوکس حذف کنیم؟

برای این که سرعت و عملکرد سیستم عامل لینوکس را افزایش دهید بهتر است از دایرکتوری های بیهوده و بدون استفاده صرف نظر کنید و برای حذف آن ها اقدام نمایید. برای حذف دایرکتوری ها دو راه متفاوت وجود دارد. این دو راه وابسته به محتوای درون دایرکتوری ها است.

نکات خرید هاست لینوکس برای کسب و کارهای آنلاین

اگر دایرکتوری سیستم عامل لینوکس بدون محتوا و خالی باشد برای حذف آن از روش rmdir  و اگر دایرکتوری سیستم عامل لینوکس دارای محتوا باشد برای حذف آن از روش rm  استفاده می شود. هر یک از این روشها مراحل مخصوص خود را دارد که با انجام این مراحل به طور دقیق می توانید دایرکتوری ها را پاک کنید.

اما توضیح که ما برای شما عزیزان داریم این است که حذف دایرکتوری ها در سیستم عامل لینوکس غیر قابل بازگشت است به همین خاطر بهتر است حتماً از اطلاعات و دایرکتوری ها بکاپ بگیرید.

روش های حذف دایرکتوری ها در سیستم عامل لینوکس

در اولین روش که همان حذف داری طوری های بدون محتوا است یعنی rmdir باید به روش زیر عمل نمود:

  • ابتدا rmdir را در کنار مسیری که دایرکتوری مورد نظر قرار دارد تایپ می کنید.
  • البته اگر داره طوری در مسیر پیچیده دیگری قرار دارد می توانید به همان مسیر بروید و بعد rmdir را تایپ نمایید.
  • در این قسمت حذف دایرکتوری ها به طور کامل انجام می شود.

باید توجه داشته باشید که حذف دایرکتوری ها در این روش هیچ گونه پیغامی به دنبال ندارد اما اگر مایل هستید که پیغامی مبنی بر حذف کامل دایرکتوری ها نشان داده شود باید در تنظیمات آن را درج نمایید. گاهی ممکن است هنگام حذف دایرکتوری های بدون محتوا و پیامی مبنی بر خالی نبودن برخی دایرکتوری ها بیاید. در این صورت می توانید یک بار دیگر از خالی بودن دایرکتوری ها اطمینان حاصل کنید.

حذف دایرکتوری ها در سیستم عامل لینوکس

حال ممکن است قصد حذف کردن دایرکتوری هایی که هر یک از آن ها دارای محتوا و یا به زبان ساده تر زیر دایرکتوری هستند، را داشته باشید. برای حذف دایرکتوری حاوی محتوا باید حتماً دقت کنید و محتوای آنها را چک کنید زیرا به هیچ عنوان دایرکتوری حذف شده باز نمی گردد.

در مرحله اول ابتدا باید به مسیری که دایرکتوری و محتوای آن وجود دارد مراجعه کنید و  rmرا تایپ نمایید و سپس برای تاکید بر حسب محتوای دایرکتوری باید rf  را نیز در کنار آن بنویسید. پس از آن حذف دایرکتوری ها و محتوای درون آن ها به طور کامل انجام می شود. و دیگر شما شاهد هیچ یک از آن ها نخواهید بود. موضوع دیگری که برای حذف دایرکتوری ها وجود دارد، این است که اگر حذف چندین دایرکتوری با محتوای آن ها را مد نظر دارید در قسمت جستجو نام تمام آن ها را تایپ کنید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۶ مرداد ۰۱ ، ۰۹:۴۱
  • محتوانگار واو به واو